#82 : From KMPk to UniMAP real quick!

Hey gais. Fuh lepas lebih setahun menyepi, kini tiba masanya aku mula balik. Ahaha. Kehidupan matrik memang hectic wei. But finally im survived. Kalau jenis kurang idea macam aku, memang malas nak menaip dah. Tapi tulah, kawan semua tanya, 'Aku pi blog hang tak update pun.'

Tak best sebenarnya kalau taip entry dalam phone. Sebab tu malas nak update. Kali usaha jugak type even guna phone since rasa macam lama sangat tak update. Memang lama pun.

Lepas 10 bulan bertarung dekat KMPk, kini tiba masa untuk aku melangkahkan kaki de alam degree. Fuh, nak masuk U dah aku wei. Taktau nak cerita pasal pengalaman matrik ke atau nak cerita keterujaan aku nak masuk degree.

Alhamdulillah, baru 2, 3 hari lepas, result UPU keluar. Rezeki aku dekat unimap. RK85 : Kejuruteraan Elektronik Bioperubatan. Ni memang first choice dalam UPU. Kalau nak cerita pasal pemilihan UPU memang panjang cerita dia cukup lah sekadar hampa semua tau, yang RK85 ni duduk atas sekali sebab abah aku suruh. Ye ye, aku tahu yang kalau nak isi UPU ikut apa yang kita minat, bukan apa yang orang nak. Tapi itulah, sebagai anak, kenalah ikut cakap mak ayah, ye dak?

Alhamdulillah, berkat doa mama, abah. Dapat jugak keluar dari Perak ni. Yelah, dari sekolah rendah, menengah semua dekat perak, dapat matrik pun dalam perak. Even masih dia utara semenanjung.

K, next entry, aku cerita betapa susahnya aku nak cari info pasal RK85 (Biomed Electronic Unimap ) ni.

Comments